Jeansy motocyklowe 4SR

24.03.2016

4SR - kevlar jeans test

Sezon motocyklowy pomału się zbliża a ładna pogoda wzywa, żeby odkurzyć motocykl. Kiedy jest już ciepło nikt nie chce się pocić w wodoodpornej odzieży. Dlatego też na ulicach widać coraz więcej motocyklistów w jeansach motocyklowych. Są wygodne, niektóre przewiewne i niektóre wyglądają naprawdę cool. Większość z nich posiada materiał przeciw rozdarciu, niektóre mają ochraniacze różnej jakości ale to co jest ważne w jeansach motocyklowych to położenie ochraniacza we właściwym miejscu.

Pytacie czemu to położenie ochraniacza ma służyć? Jest to identycznie jak w kombinezonach motocyklowych. Wszystkie ochraniacze muszą być na właściwym miejscu, żeby mogły ochraniać.  A skoro nikt tego w jeansach motocyklowych nie praktykuje, nawet najbardziej znane marki w świecie motocyklowym, podjęła się tego czeska grupa 4SR For Street Racing.

W większości przypadków jeansy motocyklowe posiadają ochraniacze w kieszeni w wierzchniej warstwie i właśnie to jest ich główny problem. Żeby jeansy były na motocyklu wygodne i przewiewne muszą być luźne. Kiedy są luźne, luźne będą i ochraniacze. W ten sposób nie spełniają swojej funkcji, gdyż mogą się przesunąć wokół kolana.

Drugi problem każdy motocyklista zna. Przy zajęciu pozycji na motocyklu jeansy motocyklowe przesuną się na wysokości kolana do góry, a co za tym idzie ochraniacz umieszczony w kieszeni również. W ten sposób ochraniacz przesuwa się w kierunku uda i znowu nie spełnia swojej funkcji (na udo się przecież z motocykla nie spada...)

4SR wymyśliło i opatentowało proste, mądre i najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do mocowania ochraniacza na kolanach i piszczelach motocyklisty. Jeansy motocyklowe 4SR posiadają system, w którym wewnątrz nogawki umieszczona jest druga elastyczna nogawka. Po pierwsze trzyma ona ochraniacz w pożądanej pozycji a po drugie jest niezależna od wierzchniego materiału jeans. Cały czas zatem macie ochraniacz we właściwej pozycji jak np. w kombinezonie a do tego możecie korzystać z luźnych jeansów.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego ten system jest tak ważny?

Badania australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wykazały, że w 81% upadków na motocyklu dochodzi do uszkodzeń kolan i piszczeli. Jest to więcej niż uszkodzenia głowy (68%). Logika jest prosta. Przy upadku na motocyklu pierwszy kontakt z asfaltem mają zazwyczaj nogi (w szczególności kolana).

Pełna oferta jeansów motocyklowych 4SR w naszym sklepie internetowym.

 
 

Nowości

01.08.2017 - Podobnie jak customowe motocykle Bobber, które wywodzą się z prostoty i oryginalności, tak kurtka motocyklowa 4SR Bobber Cafe na pewno Was... więcej »

17.07.2017 - Kurtka Roadster II - Pearl White jest przeznaczona dla właścicieli motocykli streetfighter i naked. więcej »

14.07.2017 - Nowością 4SR z kolekcji 2017 jest dwuczęściowy kombinezon Evo III Neon. Poprzednikiem tego modelu był kombinezon w refleksyjnych barwach o tej samej... więcej »

Więcej nowości