Technologia szycia

Co jest takiego ciekawego we szwach, że chcieliśmy poświęcić temu cały artykuł? A to, że dbamy o Wasze bezpieczeństwo i chcemy ukazać, jak jest to dla Was ważne aby szwy były jak najwyższej jakości. Nie rozdziela się szwów ze względu na kolor użytych nici, ale na pojedyncze, podwójne i potrójne szwy. Każdy z nich ma swoje korzyści i te chcielibyśmy Wam przybliżyć.

Szew pojedynczy

Z pozycji bezpieczeństwa jest po prostu niewystarczający. Tego szwu nie stosuje się w miejscach eksponowanych, gdzie przy upadku mają kontakt z nawierzchnią. Przy sunięciu po asfalcie ten szew się przetrze jak widać na schemacie, a cała konstrukcja się rozpadnie.

Schemat szwu pojedynczego

Uwaga, ten szew nie jest podwójnym, a są to dwa szwy pojedyncze obok siebie.

Szew podwójny

Już z samej nazwy wynika, że będzie to coś lepszego i rzeczywiście jest. Ze schematu jest jasne, że gdy się przetrze zewnętrzna nić, system wytrzyma dzięki głównej nici, która jest osłonięta skórą. Szwy te stosujemy tam, gdzie jest kontakt z nawierzchnią przy ewentualnym upadku. Dlatego właśnie uważamy, że powinny być wszędzie. Podwójny szew powinien być w kombinezonach motocyklowych jak i w skórzanych kurtkach motocyklowych oczywistością.

Schemat szwu podwójnego

Szew potrójny

Ten szew jest najlepszym z możliwych, dlatego nie widzimy go tak często. Już na pierwszy rzut oka wypada najlepiej. Jest pewny jak podwójny ale bardziej wygodny. Dlaczego jest wygodniejszy widać ze shcematu – ma większą powierzchnię. Dlatego też tego typu szwy stosujemy na tyłku, łokciach, w rozkroku lub na tułowiu. Przede wszystkim w sportowych kombinezonach motocyklowych, gdzie wygoda i bezpieczeństwo jest po prostu niezbędna, możemy je znaleźć w dużych ilościach.

Schemat szwu potrójnego

Potrójny szew po upadku

nić się przetarła ale kombinezon wytrzymał

Kliknij na zdjęcie aby powięszyć

potrójny szew rękawa po upadku - BRNO 2009, MČR

potrójny szew na tyłku w kombinezonie motocyklowym po upaku – 30 metrów uślizgu po asfalcie - BRNO 2009, MČR

 
 
 

Nowości

18.03.2019 - Do szerokiego grona zawodników 4SR For Street Racing w tym roku dołącza dwukrotny mistrza świata w 125cc i 250cc oraz były zawodnik MotoGP, Hiszpan... więcej »

27.02.2019 - Szanowni klienci, fani, przyjaciele, więcej »

28.12.2018 - więcej »

Więcej nowości